niedziela, 27 lipca 2014

Not provided - nowe metody

Co prawda informację o słowach kluczowych, które powodują wyświetlenie witryny w wynikach wyszukiwania i dodatkowo wejścia na stronę internetową były dostępne przez Centrum Google dla Webmasterów, chociaż były to dane szacunkowe, dające tylko ogólny pogląd na widoczność strony w wyszukiwarce, jednak nie umożliwiały pełnej analizy. Sytuacja zmieniła się z początkiem tego roku, gdy Google ogłosiło zmianę w GWT polegającą na wyświetlaniu dokładnych informacji o wejściach na stronę internetową z wyników franczyza.pomorze.pl wyszukiwania. Po prawie 3 tygodniach od tej zmiany postanowiłem sprawdzić, jak dane przedstawiają się w rzeczywistości.


459 wejśc wg Google Analytics i jeszcze 409 wg GWT. Dane pokrywają się więc w ok. 90%, co można uznać za całkiem rozsądny wynik.


Warto dodać, iż po połączeniu konta Analytics z Centrum Google dla Webmasterów, informację na temat słów kluczowych znajdziemy bezpośrednio w GA, w zakładce „Pozyskiwanie -> Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)”.Oferowana bywa tam też informacja o stronach docelowych jakie pojawiały się w wynikach wraz z liczbą wyszukiwań i dodatkowo CTR.


.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz